Kilka słów na temat performance marketing

Kilka słów na temat performance marketing

Marketing efektywnościowy bardziej jest znany pod angielskim określeniem performance marketing. Jest to jeden z rodzajów reklamy internetowej, który w ostatnich kilku latach rozwija się wyjątkowo prężnie.

Celem performance marketing jest wywołanie bezpośredniej reakcji konsumentów na reklamę. W zależności od tego, jaki cel założony przez reklamodawcę reakcja konsumentów może być bardzo różna. Może to być jedynie wejście na witrynę internetową, wypełnienie ankiety lub formularza z danymi kontaktowymi w odpowiedzi na otrzymanego e-maila, dokonanie zakupów. Performance marketing nie buduje więc marki. Ma przekładać już wypracowany wizerunek na pożądaną reakcję klienta.

Performance marketing – liczy się efekt

Marketing efektywnościowy pozwala klientom wyliczyć, jaki jest zwrot inwestycji poniesionej przez niego w związku z kampanią reklamową. Dynamiczny rozwój tej formy reklamy stał się możliwy dzięki kilku czynnikom. Jednym z nich jest zmniejszenie roli, jaką dotychczas odgrywały sieci afiliacyjne. Bardzo mocno na rozwój performance marketing stawiają portale społecznościowe.

Ten rodzaj marketingu daje wiele możliwości

Działania marketingu efektywnościowego opierają się w bardzo dużym stopniu na już istniejących narzędziach marketingowych. Wykorzystywane są do tego celu media społecznościowe, programy lojalnościowe i partnerskie oraz coraz bardziej popularny e-mail marketing. Model kampanii reklamowej opartej na performance marketing może zostać praktycznie dowolnie dopasowany do potrzeb, oczekiwań i modelu biznesowego każdego reklamodawcy. Takich możliwości nie dają tradycyjne kampanie reklamowe. Co więcej, reklamodawca zyskuje wiele możliwych opcji płacenia za pożądaną przez niego reakcję użytkownika. Reklamodawca może płacić wyłącznie za samo kliknięcie, ale może też zapłacić za złożenie przez użytkownika zamówienia czy też za zapisanie się do newslettera. Opcji dokonywania płatności bardzo korzystnych dla reklamodawcy jest naprawdę wiele. Na pewno więc taka forma reklamy internetowej jest dla reklamodawców bardzo korzystna. Płaci bowiem za reklamę, która wzbudziła w użytkownikach rzeczywiste zainteresowanie.

Dodaj komentarz