Słowniczek SEO dla początkujących

Słowniczek SEO dla początkujących

Przeglądając różne publikacje w zakresie marketingu internetowego, bardzo łatwo pogubić się w natłoku specjalistycznych terminów, którymi są one przepełnione. Aby ułatwić Wam sprawę, przygotowaliśmy listę haseł, dzięki którym lektura wielu artykułów będzie już teraz naprawdę wartościowa.

White Hat SEO (WHS)

To działania promocyjne zgodne z wytycznymi Google, obejmujące optymalizację strony (dzięki czemu użytkownicy patrzą na nią bardziej przychylnym okiem) oraz pozyskiwanie do niej odpowiednich linków. Jedynie taka firma SEO, która prowadzi wszystkie kampanie w sposób bezpieczny, odpowiadający wymogom Google, jest tak naprawdę godna zaufania. Korzystając z jej usług unikniemy nagłych spadków pozycji w wynikach wyszukiwania. Do firm stosujących white SEO zalicza się m.in. agencja Semtec (http://www.semtec.pl).

Black Hat SEO

Przeciwieństwo White Hat SEO, techniki, które nie są zgodne z wytycznymi popularnej wyszukiwarki. Korzystając z nich można bardzo szybko wskoczyć na szczyty wyników wyszukiwania, jednak równie szybko można z nich spaść. Algorytmy Google przeprowadzają w tym momencie skrupulatny monitoring stron, sprawdzając, czy wszystkie wykorzystane metody są dozwolone – jeśli tak nie jest, na daną stronę może zostać nałożony filtr.

SERP (lub SERP-y)

Ten termin oznacza właśnie wyniki wyszukiwania, tyle że po angielsku, od skrótu: „Search Engine Page Results”, który można tłumaczyć jako „stronę zawierającą rezultaty naszego wyszukiwania”. Wszystkie SERP-y możemy podzielić na płatne (Pay Per Click) oraz darmowe. Wszystkie posiadają także tytuł, adres konkretnej witryny oraz krótki opis, w którym można zamieścić strategiczne frazy kluczowe dotyczące danej firmy.

Audyt SEO

Polega na ocenie prowadzonych działań w zakresie optymalizacji oraz linkowania. Dzięki niemu możliwe jest zaplanowanie kolejnych kroków w kampanii promocyjnej. Tego rodzaju analiza przyjmuje ostatecznie kształt raportu, w którym powinny być wskazane elementy, które mają korzystny lub niekorzystny wpływ na naszą stronę oraz wskazówki, w jaki sposób należy je przekształcić.

Anchor

Fragment tekstu występujący w artykule pod postacią słowa kluczowego, który w istocie jest linkiem przekierowującym nas do innej strony. Jeżeli ma on właściwie działać, musi być umieszczony w kodzie HTML pomiędzy znacznikami <a></a>. Określany jest również mianem „kotwicy”, „treści linka” lub po prostu jako „anchor text”.

Współczynnik odrzuceń

Procent użytkowników, którzy po wejściu na naszą stronę, bardzo szybko decydują się na jej opuszczenie i – co za tym idzie – nie wchodzą na kolejną podstronę. Może on przekazywać informacje o tym, czy treści, które się na niej znajdują, są faktycznie interesujące dla internautów: duży współczynnik odrzuceń sugeruje, że powinniśmy coś na naszej witrynie zmienić.

Dodaj komentarz