Z samych kwiatów nie wyżyjesz

Z samych kwiatów nie wyżyjesz

Bardzo myliłby się ten, kto nastawiałby się na sprzedaż w kwiaciarni wyłącznie kwiatów. Prowadzenie kwiaciarni to złożony biznes, który wymaga również wprowadzenia do sprzedaży innych elementów. Kwiaty cięte i doniczkowe – to oczywiście podstawa.

Nie tylko kwiaty się liczą

Jednak asortyment należy powiększyć o wszystko to, co z kwiatami się wiąże, czyli np. ziemię czy doniczki, oraz o dodatki, które można zaoferować klientowi przy zakupie kwiatów. Nie zapominajmy, że kwiaty kupuje się zwykle na różne okazje. Jeśli więc zaopatrzymy naszą kwiaciarnię w dekoracyjne świece, wazoniki, szkatułki, porcelanowe figurki, kartki okolicznościowe czy opakowania na prezenty, zwiększamy szanse na wzrost naszych zysków. Warto również uwzględnić wszystkie sezonowe dodatki, które mogą zwiększyć obroty kwiaciarni. Bombki, znicze, dekoracje bożonarodzeniowe czy wielkanocne, walentynkowe serduszka to asortyment dodatkowy, który również powinien znaleźć się w kwiaciarni.

Lokalizacja, a asortyment

Kwiaciarnia, która znajduje się wśród osiedli, powinna być nastawiona na pozyskanie stałego klienta. Gdy znajduje się przy np. sklepie spożywczym czy też innym punkcie handlowo-usługowym, staje na codziennej drodze swojego potencjalnego klienta. Znajduje się po sąsiedzku, wpisuje się w lokalność. Jeśli więc uda się raz skusić klienta do kupna, jest spora szansa, że on powróci. Inaczej sytuacja ma się w przypadku kwiaciarni, które funkcjonują w galeriach handlowych. Nasi klienci to klienci centrum, którzy przyjechali na większe zakupy. Kupują ubrania, buty, artykuły spożywcze, a przy okazji zaglądają do kwiaciarni. Zdecydowanie warto zadbać o odpowiednią lokalizację kwiaciarni w końcu to od niej zależy jej dalszy sukces. Pamiętajmy, że w większości są to przypadkowi klienci, którzy w tym centrum są pierwszy, a może i ostatni raz. W większości są to klienci jednorazowi, dziś kupią bukiet w kwiaciarni, za tydzień gdzie indziej, przy okazji robienia zakupów w kolejnym centrum handlowym. Ale są też i tacy, którzy ze względu na to, że pracują bądź mieszkają w okolicy, robią często zakupy w danej galerii. To są nasi potencjalni stali klienci. Wysyłka kwiatów realizowana przez większość kwiaciarni internetowych cieszy się niebywałą popularnością na rynku.

Dodaj komentarz