Marketing internetowy – z czym się to je?

Marketing internetowy - z czym się to je?

Osoby prowadzące biznes pragną docierać do jak największej liczby konsumentów w celu powiększania swoich przychodów. Aby ludzie dostrzegli oferowany produkt lub usługę, należy do nich dotrzeć.

Obecnie, największym medium reklamowym jest Internet. Daje on możliwość dotarcia do milionów ludzi. Jakie sposoby marketingu internetowego wyróżniamy?

Najprostszą formą reklamy internetowej są banery

Baner jest to prostokątna reklama graficzna, często migająca, czym ma przyciągnąć uwagę internauty. Banery są najczęściej umieszczane w górnych częściach serwisu, a po kliknięciu na niego internauta zostaje przekierowany na stronę reklamowanego serwisu. Banery mogą przyjmować formę megabanerów czy superbanerów. Różni je przede wszystkim rozmiar, gdyż mogą one zakrywać całą rozdzielczość ekranu monitora.

Więcej informacji na stronie http://performance360.pl/

Wśród reklam można wyróżnić również reklamy wideo, które są najczęściej stosowane w przypadku internetowych filmów. Przed włączeniem nagrania wideo wyświetlana jest reklama, która może zostać zamknięta np. po 20 sekundach.

Miarą skuteczności marketingu internetowego jest generowany ruch na reklamowanej witrynie. Prowadząc jakiś rodzaj działalności internetowej, można posługiwać się terminem konwersji. Jest to stosunek wejść na witrynę do np. dokonanych zakupów w sklepie internetowym.

Specjalnym rodzaje reklamy jest tak zwany performance marketing

Jest to reklama efektywnościowa. W tym wypadku reklamodawca nie płaci za samo wyświetlenie reklamy, ale za konkretne działanie odbiorcy. Jednym z takich działań może być kliknięcie reklamy czy wykonanie jakichś konkretnych akcji, jak np. zakup towaru czy założenie konta na witrynie. Tego typu reklama często jest stosowana przez osoby, które pragną, aby osoba trafiająca na stronę wykonała daną czynność. W ten sposób mogą zoptymalizować koszty reklamy internetowej, które często nie są niskie.

Chcąc prowadzić marketing internetowy najczęściej wykorzystuje się strony internetowej. W obecnych czasach równie istotne są media społecznościowe, gdyż wiele osób spędza tam godziny swego wolnego czasu.

Marketing internetowy jest to szeroka gamma działań, których celem jest wypromowanie marki w Internecie. Chcąc zapewnić sobie jak największy ruch na witrynie internetowej, należy poświęcić temu dużą uwagę. Dobrze poprowadzona kampania internetowa gwarantuje sukces.

Dodaj komentarz